Factsheet
- 2016
- Handelskaai 48/2a, 1000 Brussel
- http://www.lucyagency.com
- Aandeelhouders: Laurent Dochy, Jonas De Wit, Iwein Vandevyver
/
Omzet
Bruto-marge
EBITDA
VTE
2020
/
485
138
5,8
2021
/
422
35
6,7
2022
/
701
186
7,6
Merkbouwers
Lucy is een strategisch en conceptueel bureau dat graag merken bouwt via creatieve campagnes. Ze zien zichzelf als een challenger binnen de A-merken. Je kan hen inschakelen voor merkstrategie en creatieve campagnes.
Ze hechten veel belang aan het service niveau voor hun klanten, en leggen dan ook nadruk op een goede structuur, een goed proces en een uitgebreid stakeholder management.
De helft van hun klanten zijn commerciële klanten, de andere helft overheden/impact organisaties.
Lucy werkt met 16 VTE, waaronder:
- 5 creatives (art+copy)
- 2 designers (inclusief motion)
- 1 strategisch directeur
- 2 creatief directeurs
- 4 account managers
- 1 planner
Wat ze niet doen: performance marketing, webdevelopment.
Zelf omschrijven ze hun cultuur als: open, transparant, luisterbereid.
Referentieklanten: Dela, Neckermann, Stad Antwerpen, Liantis, KFC, Cera, Beter Bed, Vlaams Mensenrechteninstituut
Gepercipieerde concurrenten: Mutant, LDV, Bonka Circus, The Other Agency, Done by Friday, Via Victor, Air, Mortierbrigade
Voorbeelden: Uncommon, Huge, 72andSunny
Ondernemingsnummer: 0664.863.239
Gemiddelde klantgrootte: 150k