Factsheet

Lucy: creative agency

Bezoek:
21/5/2024

Factsheet

/

Omzet

Bruto-marge

EBITDA

VTE

2020

/

485

138

5,8

2021

/

422

35

6,7

2022

/

701

186

7,6

Merkbouwers

Lucy is een strategisch en conceptueel bureau dat graag merken bouwt via creatieve campagnes. Ze zien zichzelf als een challenger binnen de A-merken. Je kan hen inschakelen voor merkstrategie en creatieve campagnes.

Ze hechten veel belang aan het service niveau voor hun klanten, en leggen dan ook nadruk op een goede structuur, een goed proces en een uitgebreid stakeholder management.
De helft van hun klanten zijn commerciële klanten, de andere helft overheden/impact organisaties.

Lucy werkt met 16 VTE, waaronder:

  • 5 creatives (art+copy)
  • 2 designers (inclusief motion)
  • 1 strategisch directeur
  • 2 creatief directeurs
  • 4 account managers
  • 1 planner

Wat ze niet doen: performance marketing, webdevelopment.

Zelf omschrijven ze hun cultuur als: open, transparant, luisterbereid.

Referentieklanten: Dela, Neckermann, Stad Antwerpen, Liantis, KFC, Cera, Beter Bed, Vlaams Mensenrechteninstituut

Gepercipieerde concurrenten: Mutant, LDV, Bonka Circus, The Other Agency, Done by Friday, Via Victor, Air, Mortierbrigade

Voorbeelden: Uncommon, Huge, 72andSunny

Ondernemingsnummer: 0664.863.239

Gemiddelde klantgrootte: 150k

Genoeg gelezen, tijd om te praten

Zin om met me af te spreken om me op lunch te trakteren? Me eens goed de huid vol te schelden?