Factsheet
- Gestart in 1996
- Lange Kruisstraat 31, 9000 Gent
- http://www.comco.be
- Ilse De Smedt, Jonas Vandroemme, Reinhard De Milt
/
Omzet
Bruto-marge
EBITDA
VTE
2020
3.199
1.564
492
18,3
2021
4.104
2.223
920
22,3
2022
4.438
2.214
630
25,1
Focus op de inhoud
com&co is een contentbureau voor b2b-organisaties. Ze zijn actief in vijf expertisedomeinen: leadgeneratie, employer branding, interne communicatie, corporate communicatie en duurzaamheidscommunicatie.
Hun klanten zijn b2b-organisaties, voornamelijk in deze 4 clusters: IT & tech, federaties, diensten en industrie. Voor deze klanten gieten ze complexe zaken graag in duidelijke verhalen.
Dat doen ze op dit moment met een 36 VTE’s in voornamelijk deze expertises:
- 4 accountmanagers en 1 project manager
- 3 b2b-strategen
- 10 mensen in de creatieve studio (concept, art direction, design, video, creative lead)
- 11 contentmanagers (waarvan 1 sustainability lead)
- 4 copywriters
- 1 performance marketing coordinator
Vertrekkend vanuit een contentstrategie (en bijhorende positionering) werken ze langlopende contentprogramma’s en doelgerichte contentcampagnes uit. Die maken ze ‘buitengewoon relevant’: inhoudelijk helder én onderscheidend. Gegroeid vanuit copywriting en contentcreatie, zijn ze de voorbije jaren vooral geëvolueerd naar meer advies, strategie en creativiteit.
Wat ze niet doen: web development, business-strategie, service design.
Waarin ze willen groeien: verder versterken van de creatieve studio (en dan vooral video), performance marketing.
Zelf omschrijven ze hun cultuur met volgende trefwoorden: extreem betrokken, focus op de inhoud, open en vlak, iedereen customer facing.
Referentieklanten: delaware, Teamleader, Agoria, Barco, SD Worx
Grote voorbeelden: Velocity Partners, Zandbeek, Refine Labs
Gepercipieerde concurrenten: Head Office, BBC, The Fat Lady, Propaganda, Upthrust, Mediaforta
Werken graag complementair samen met: Labelnone, Esign, ChocolateJesus